DG400 15m/17m

  • 61.500,00 Euro €
  • Veröffentlichungsdatum: 02/05/2025
    • Herscheid, NRW, Germany
This ad has been viewed: 735 times

Motorstunden: 191
Anzahl der Sitze: 1
E-Variometer: XCVario (neu in 2023)
Funk/Radio: KRT 2
Flarm:
Baujahr/Year of construction: 1983
Hänger/Trailer: Spindelberger Cobra mit 100 KM/H Zulassung
Spannweite/Wingspread: 15m/17m
Zuladung: 134 kg
ARC bis/until: 05/2026
Werknummer/Serial Number: 4-27

Wir verkaufen unsere DG-400 mit deutscher Zulassung


ARC bis: 05/2026
Stunden:  2518 
Landungen: 1182
Motorstunden: 191
TM-DG-SS-09 durchgeführt
AD/LTA/SB: auf Stand, sauber geführte L-Akte


Flugzeug und Motor in sehr gutem Wartungszustand, alle TMs nachweisbar
Betreuung durch CAMO Calsbach, IHP 2022 erstellt
Betreuungsvertrag bei DG bis Ende 2025 vorhanden


Flugzeug:


Wägebericht aus 10-2022, Leermasse 326 Kg, Zuladung 134 Kg in 17m
Ruderanschlüsse (neu in 2006) mit Wedekind-Schiebehülse (PINs stecken entfällt)
Ruderabdichtung erneuert in 2024
Solarkollektoren auf Motorklappen - 20W
Zusatzbatterie LiFEPO Gepäckraum für Avionik + Spindelmotor
4 Blei-Batterien für Motor-Anlasser (getrennter Stromkreis)
Sitzkissen mit Dynafoam
Gurte bis 03/2028
Schwerpunktkupplung erst fällig bei 2854 Starts
Lack-Zustand 7 von 10



Avionik:



Winter Standardinstrumentierung (Fahrtmesser/Höhenmesser/Vario)
e-Vario XCVario 57mm mit Bluetooth-Anbindung
Funk KRT2 + Kopfhörer-Anschluss
Transponder Garrecht VT01 (Mode S) ist noch eingebaut und kann optional für 1500 € erworben werden
Flarm Redbox mit IGC und ENL + Flarmdisplay
Logger and Navigation System: XCVario + Hisense mit XCSoar per Flarm Anbindung über XCVario per Bluetooth (Anbindung an andere BT-Geräte ist möglich)


Motor Rotax 505:


erst 191 Stunden
Umbau auf Ducati Zündung (in 2004)
Kolbenbolzenlager in neuer Ausführung (Rotax SB505-05)
Letzte Wartungen 25h und 1 Jahres-Kontrolle 04-2024
Benzinpumpe/Vergasermembranen neu 04-2023
somit nächste große Kontrolle erst bei 300 Stunden
Kraftstoffleitungen gewechselt 04/2023 TBO 10 Jahren (DG-SS-02)


 


 


 


Anhänger:
Spindelberger Cobra mit 100 Km/h-Zulassung
mit Solar-Panel inkl. Ladegeräte für Avionik-Batterie und Puffer-Batterie im Anhänger für Segelflugzeug Ladung über Nacht (kein 220-V-Anschluss erforderlich).
Hubstützen
Hydraulikrampe
Rentnerschiene
Neue Achse + Stoßdämpfer, neue Felgen + Reifen in 2023
TÜV bis 07/2026



Zusatz-Ausrüstung:
Ein-Mann-Aufrüsthilfe (IMI Gliding)
Spornkuller
Schleppstange
Flächenrad
Flächenstütze
Benzinkanister 10 Liter
Zubehör ist komplett in Anhängerbox transportierbar



Die Haube hat einen reparierten Riss im Bereich des Schiebefensters


 


We are selling our DG-400 with German registration


ARC until: 05/2026


Hours: 2518


Landings: 1182


Engine hours: 191


TM-DG-SS-09 carried out AD/LTA/SB: up to date, cleanly kept L-file


Aircraft and engine in very good maintenance condition, all TMs verifiable


Support by CAMO Calsbach, IHP created in 2022.


Support contract with DG in place until the end of 2025.


 


Aircraft:


Weighing report from 10-2022, empty weight 326 kg, payload 134 kg in 17m


Rudder connections (new in 2006) with Wedekind sliding sleeve (pins no longer needed) Rudder seal renewed in 2024.


Solar collectors on engine flaps - 20W Additional battery LiFEPO luggage compartment for avionics + spindle motor


4 lead batteries for engine starter (separate wiring circuit)


Seat cushion with Dynafoam


Safety belts until 03/2028


Centre of gravity release only due after 2854 starts.


Paint condition 7 out of 10


 


Avionics:


Winter standard instrumentation (airspeed indicator/altimeter/Vario)


e-Vario: XCVario 57mm with Bluetooth connection


Radio KRT2 + headphone connection


Transponder Garrecht VT01 (Mode S) is still installed and can be purchased optionally for € 1500.


Flarm Redbox with IGC and ENL + Flarm display


Logger and Navigation System: XCVario + Hisense with XCSoar via Flarm connection


XCVario enables Bluetooth (connection to other BT devices is possible)


 


Engine Rotax 505:


only 191 hours


Conversion to Ducati ignition (in 2004)


Piston pin bearing in latest version (Rotax SB505-05)


Last maintenance 25h and 1 year check 04-2024 Fuel pump/carburetor membranes new 04-2023 so next major check only after 300 hours


Fuel lines changed 04 / 2023 TBO 10 years (DG-SS-02)


 


Trailer:


Spindelberger Cobra with 100 km/h approval


Solar panel including chargers for avionics battery and buffer battery in trailer for glider charging overnight (no 220 V connection required).


2 heck crank support jacks


Hydraulic ramp equipped with a one-piece folding center rail and an additional extension part of the center rail


New axle + shock absorbers, new rims + tires in 2023 TÜV until 07/2026


 


Additional equipment:


One-man rigging aid (IMI Gliding)  


Tail dolly


Tow bar


Wing wheel


Wing stand


10 l petrol canister


Accessories can be transported completely in the trailer box.


 


The canopy has a repaired crack in the area of ​​the sliding window.

Ähnliche Angebote